I. Projekttalálkozó Törökország, Mersin
Iskolánk 2012. júniusában megnyerte a Tempus Közalapítvány Egész életen át tartó tanulás program Comenius iskolai együttműködések pályázatát Európai országok természeti szépségei (Natural Beauties of European Countries) címmel, amely két éves együttműködést tesz lehetővé nyolc ország között.
A közös munkában iskolánk partnerei szintén egy-egy középiskola Törökországból, Lengyelországból, Szlovákiából, Olaszországból, Romániából, Görögországból és Csehországból. A közös projekt fő célja az egyes országok kulturális és természeti szépségeinek megismerése, az angol nyelvtudás fejlesztése a folyamatos közös munka és kapcsolattartás segítségével, az országok történelmének tanulmányozása, az informatikai ismeretek fejlesztése prezentációk, videók és közös weblap szerkesztésével, valamint a környezetvédelem tudatosítása. A pályázat megvalósítására 2012. augusztus 1. és 2014. július 31. között kerül sor, melynek részeként a résztvevő országok projekttalálkozókat szerveznek, hogy diákjaink minél hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni. A projekttalálkozók egy hetesek, melyek során az egyes középiskolák diákjai különböző témákban prezentációkkal készülnek, valamint tanáraikkal közösen felfedezik a helyi oktatási rendszert, bepillantást nyerhetnek az adott kultúrába, szokásokba, kirándulások során megismerhetik a természeti szépségeket. Eközben folyamatosan gyakorlohatják az angol nyelvet, hiszen cask így tudnak egymással kommunikálni.
A project I. találkozójára 2012. 11. 12.- 16. között került sor a törökországi Mersin-ben. Iskolánkat három tanuló, Szabó Vivien(12/A), Bartha Ágnes(12/A) és Illés Martin (11/B) képviselte. Kísérőik voltak: Kiss Bernadett és Kapin Aliz. A találkozó témája az országunk, városunk, iskolánk bemutatása volt, diákjainknak erről a témáról kellett tudniuk angolul előadást készíteni, ppt és video anyaggal szinesítve mondandójukat. Elmondhatjuk, hogy a mi diákjaink bemutatója sikerült a legjobban, hiszen nagyon szépen felkészültek, remek videót állítottak össze, amelyet a végén vastapssal értékelt a csapat.
Lelkes kis csapatunk 11-én, vasárnap hajnalban indult útjára Nyíregyházáról reptéri transzferrel. Gépünk délelőtt indult Isztambulba. Már a repulse is feledhetetlen élmény volt mindannyiunk számára, hiszen közülünk senki nem repült ezelőtt. Így máris lehetőségünk volt bepillantást nyerni a természet szépségeibe. Isztambulból átszállással indultunk tovább délután Adanába, ahova késő este érkeztünk meg. Vendéglátóink ekkor már vártak rank, megszeppenve kezdődött el az ismerkedési folyamat. Autóbusszal folytattuk utunkat, szállásunkat éjszaka foglalhattuk el.
Első napunkat korán kezdtük közös reggelivel, ekkor még mindenki bátortalan volt és izgatott. A tanulók szorgosan gyakorolták előadásaikat. Az iskolában(Mezitli Anadolu Imam Hatip Lisesi) máris megható látványban volt részünk, az iskola valamennyi diákja virággal a kezében várt minket az épület előtt. Nem találkoztunk még ezelőtt ennyire közvetlen, barátságos gyerekekkel, szinte lépni sem tudtunk tőlük. Nyomát sem mutatták zárkózottságnak, félénkségnek, mindenkivel beszélgetni, fényképezkedni akartak. Ez egész héten tapasztalható volt, diákjainkat valóságos sztárokként kezelték, rengeteg barátság született. A megható fogadtatás után mi is köszöntöttük az iskola igazgatóját, Ömer Gürsoy-t, valamint a project koordinátorait, Sibel Nennit és Ozan Dagtekint. Ajándékokkal kedveskedtünk a többi országot képviselő csapatoknak is. Az iskolai közös ebéd után ellátogattunk a helyi vezetőkhöz, köszöntött minket Mezitli polgármestere és az oktatási miniszter. Késő délután érkeztünk vissza a szállásunkra.
Mivel az első nap lényegében az ismerkedésről szólt, így kedden jot el a diákok ideje, amikor is megtarthatták prezentációikat, diákjaink elsöprő sikert arattak. Ezután beülhettek órákra, mi ismerkedtünk az eltérő oktatási rendszerrel, hiszen itt a középiskolai képzés mellett zajlik az általános iskola 5. osztályának képzése is, természetesen külön tanári karral. Érdekes volt azzal is szembesülni, hogy milyen hatékonyan tudják megoldani a vallás beépülését az oktatásba, valamint azzal, hogy nincsenek koedukált osztályok, sőt a fiú osztályokat cask férfi tanár taníthatja, a leányoknál hasonlóképpen csak nő. A leány tanulók fejkendőt hordanak és külön terem van berendezve a napi többszöri imához. Iskolai személyzettel nem találkoztunk, minden munkát a szülők látnak el, ők takarítanak, javítanak és főzik az ebédet. Első nap az udvaron felálított sátrakban és tűzhelyeken készítették nekünk a helyi specialitást, egy palacsintához hasonló töltött tésztát házi kefírrel. Különleges és békés volt az egész hangulat, sem a diákok sem a tanárok sem a szülők nem voltak feszélyezettek, mindenki túláradó örömmel fogadott minket.
A közös munkában iskolánk partnerei szintén egy-egy középiskola Törökországból, Lengyelországból, Szlovákiából, Olaszországból, Romániából, Görögországból és Csehországból. A közös projekt fő célja az egyes országok kulturális és természeti szépségeinek megismerése, az angol nyelvtudás fejlesztése a folyamatos közös munka és kapcsolattartás segítségével, az országok történelmének tanulmányozása, az informatikai ismeretek fejlesztése prezentációk, videók és közös weblap szerkesztésével, valamint a környezetvédelem tudatosítása. A pályázat megvalósítására 2012. augusztus 1. és 2014. július 31. között kerül sor, melynek részeként a résztvevő országok projekttalálkozókat szerveznek, hogy diákjaink minél hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni. A projekttalálkozók egy hetesek, melyek során az egyes középiskolák diákjai különböző témákban prezentációkkal készülnek, valamint tanáraikkal közösen felfedezik a helyi oktatási rendszert, bepillantást nyerhetnek az adott kultúrába, szokásokba, kirándulások során megismerhetik a természeti szépségeket. Eközben folyamatosan gyakorlohatják az angol nyelvet, hiszen cask így tudnak egymással kommunikálni.
A project I. találkozójára 2012. 11. 12.- 16. között került sor a törökországi Mersin-ben. Iskolánkat három tanuló, Szabó Vivien(12/A), Bartha Ágnes(12/A) és Illés Martin (11/B) képviselte. Kísérőik voltak: Kiss Bernadett és Kapin Aliz. A találkozó témája az országunk, városunk, iskolánk bemutatása volt, diákjainknak erről a témáról kellett tudniuk angolul előadást készíteni, ppt és video anyaggal szinesítve mondandójukat. Elmondhatjuk, hogy a mi diákjaink bemutatója sikerült a legjobban, hiszen nagyon szépen felkészültek, remek videót állítottak össze, amelyet a végén vastapssal értékelt a csapat.
Lelkes kis csapatunk 11-én, vasárnap hajnalban indult útjára Nyíregyházáról reptéri transzferrel. Gépünk délelőtt indult Isztambulba. Már a repulse is feledhetetlen élmény volt mindannyiunk számára, hiszen közülünk senki nem repült ezelőtt. Így máris lehetőségünk volt bepillantást nyerni a természet szépségeibe. Isztambulból átszállással indultunk tovább délután Adanába, ahova késő este érkeztünk meg. Vendéglátóink ekkor már vártak rank, megszeppenve kezdődött el az ismerkedési folyamat. Autóbusszal folytattuk utunkat, szállásunkat éjszaka foglalhattuk el.
Első napunkat korán kezdtük közös reggelivel, ekkor még mindenki bátortalan volt és izgatott. A tanulók szorgosan gyakorolták előadásaikat. Az iskolában(Mezitli Anadolu Imam Hatip Lisesi) máris megható látványban volt részünk, az iskola valamennyi diákja virággal a kezében várt minket az épület előtt. Nem találkoztunk még ezelőtt ennyire közvetlen, barátságos gyerekekkel, szinte lépni sem tudtunk tőlük. Nyomát sem mutatták zárkózottságnak, félénkségnek, mindenkivel beszélgetni, fényképezkedni akartak. Ez egész héten tapasztalható volt, diákjainkat valóságos sztárokként kezelték, rengeteg barátság született. A megható fogadtatás után mi is köszöntöttük az iskola igazgatóját, Ömer Gürsoy-t, valamint a project koordinátorait, Sibel Nennit és Ozan Dagtekint. Ajándékokkal kedveskedtünk a többi országot képviselő csapatoknak is. Az iskolai közös ebéd után ellátogattunk a helyi vezetőkhöz, köszöntött minket Mezitli polgármestere és az oktatási miniszter. Késő délután érkeztünk vissza a szállásunkra.
Mivel az első nap lényegében az ismerkedésről szólt, így kedden jot el a diákok ideje, amikor is megtarthatták prezentációikat, diákjaink elsöprő sikert arattak. Ezután beülhettek órákra, mi ismerkedtünk az eltérő oktatási rendszerrel, hiszen itt a középiskolai képzés mellett zajlik az általános iskola 5. osztályának képzése is, természetesen külön tanári karral. Érdekes volt azzal is szembesülni, hogy milyen hatékonyan tudják megoldani a vallás beépülését az oktatásba, valamint azzal, hogy nincsenek koedukált osztályok, sőt a fiú osztályokat cask férfi tanár taníthatja, a leányoknál hasonlóképpen csak nő. A leány tanulók fejkendőt hordanak és külön terem van berendezve a napi többszöri imához. Iskolai személyzettel nem találkoztunk, minden munkát a szülők látnak el, ők takarítanak, javítanak és főzik az ebédet. Első nap az udvaron felálított sátrakban és tűzhelyeken készítették nekünk a helyi specialitást, egy palacsintához hasonló töltött tésztát házi kefírrel. Különleges és békés volt az egész hangulat, sem a diákok sem a tanárok sem a szülők nem voltak feszélyezettek, mindenki túláradó örömmel fogadott minket.