Pontos idő, Névnap

Rudolf, Kiara
napja lesz.

Legutóbbi képek

AJKP hétvége Budapesten (2014.01.31-02.02.)

A Vay Ádám Gimnázium Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium Arany János Kollégiumi Programjának tanulói 2014. január 31-től február 2-ig Budapesten vettek részt tanulmányi kiránduláson a bennmaradásos hétvége keretében. Első úti célunk pénteken a szállás elfoglalása és a vacsora után a Gellérthegy tetején található Citadella volt, ahol az esti fényekben fantasztikus panoráma tárult elénk.

Szombaton elindultunk a Hősök Terére. A 14. kerületi tér nemcsak Budapest, de talán Magyarország legismertebb és leglátogatottabb tere is egyben. A jellegzetes és nem kevésbé bámulatos oszlopcsarnokai és királyszobrai a hideg és esős idő ellenére is csodálatos élményt nyújtottak számunkra.

Kihagyhatatlan volt a Parlament látogatása is. A budapesti Parlament az Országgyűlés székhelye, Európa egyik legrégebbi törvényhozói épülete, a világ harmadik legnagyobb parlamentje. A vezetés a Parlament XII. kapujától indult, majd a belépésünkre csak előzetes átvizsgálás után kerülhetett sor. A kb. 50perces vezetés alatt megnézhettük az épület főlépcsőjét, a Kupola termet az őrségváltással, a Koronázási jelvényeket, az Északi-és Déli társalgót, és a Felső-és Alsóházi üléstermet.

Ebéd után a következő programunk a Terror Háza Múzeum látogatása volt, amit a 20. századi diktatúrák áldozatainak emlékére hoztak létre.

A kiállítás az épület földszintjén, az első és második emeletén, valamint a pincékben, lépcsőházban és a belső udvarban tekinthető meg.
A termeket a kiállított témákról nevezték el, kronologikus sorrendben ismerkedhettünk meg előbb a nyilas, majd a kommunista rémuralommal.

Besétáltunk a kapun, és ezen keresztül a történelembe is.

A kiállítás tanulóinkra igen nagy hatással volt, elgondolkodtató és egyben döbbenetes élménnyel tértünk vissza a szállásra vacsorázni.

A vasárnap reggel egy kis izgalommal indult, mivel nem tudtuk még, hogy az időjárás viszontagságai miatt haza tudunk-e indulni, de rövid időn belül enyhült az idő és elindulhattunk a Budapesti Nemzeti Színházba, ahol megismerkedtünk a színház történetével, épületével, az épület minden egyes részével és annak szerepével, majd bepillantást nyerhettünk egy színdarab technikai előkészületeibe a nagyszínpadon.

Az utolsó állomásunk Budapesten a Tropicarium volt, ahol a hosszú út előtt kikapcsolódhattunk.

Az állatkert bemutatja az édesvizek halvilágát, beleértve a hazai faunát is, a trópusok élővilágát és a tengerek hihetetlen fajgazdagságát is. A több száz állatfaj 8 teremben csodálható meg, olyan kivételes lehetőségekkel, mint a rájasimogatás és a trópusi eső.

Rövid, de tartalmas kirándulásunkról fáradtan, de élményekben gazdagon tértünk haza Baktalórántházára, a mi Vay-s kollégiumunkba.

A hétvégén készült képeket itt nézheted meg.

Baktalórántháza, 2014. február 04.