Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Észak-magyarországi AJKP szakmai, tanulmányi programhétvége

Az AJKP keretein belül 2018. május 25-26-27-én Kaluczki Gyula, Kenéz Andrásné és Rostás János Tiborné kísérőtanárok vezetésével Észak- Magyarországi szakmai, tanulmányi kiránduláson vettünk részt.

Péntek reggel kicsit borongós időben indultunk el. Az első állomásra már a délelőtt folyamán megérkeztünk. A Miskolci SZAL-AGRO Kft. udvarán, mely elsősorban mezőgazdasági gépek és alkatrészek forgalmazásával foglalkozik, csodaszép mezőgazdasági gépkiállítást tekintettünk meg. A modern járműveket a helyszínen ki is próbálhattuk. Szálláshelyünk a Miskolci Szemere Bertalan Szakközépiskola kollégiuma volt. Délutáni programunk a Diósgyőri középkori, gótikus vár megtekintése volt, mely a tatárjárás után épült. Szombaton Lillafüredre, az élmények völgyébe utaztunk. Itt található a Függőkert a Palotaszálló, mely egy meredek emelkedő tetején látható, ennek megerősítésére alakítottak ki egy támfalakkal tagolt csodás teraszos sétány-rendszert. Bementünk a cseppkövekben gazdag Szent-István barlangba, mely járatainak összhossza 1043 méter, függőleges kiterjedése 94 méter, szemet gyönyörködtető látvány volt. Megtekintettük Magyarország legmagasabb (20 méteres) vízesését. Kellemesen elfáradtunk, de a délután folyamán a Miskolctapolcai barlangfürdőbe kipihenhettük magunkat. Kirándulásunk zárónapján Szilvásváradra utaztunk, ahol az Állami Ménesgazdasághoz látogattunk el, melynek feladata a magyarországi lipicai törzstenyészet fenntartása, itt egy vezetéssel egybekötött lenyűgöző fogatos méneslátogatásban volt részünk. Kicsit fáradtan, de felejthetetlen élményekkel tértünk haza. Köszönet a kirándulásért a szervezőtanároknak!

Baktalórántháza, 2018. június 4.