Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Bücher können Brücken bauen

2015. március 21-én az Erasmus+ Bücher können Brücken bauen keretén belül elutaztunk Olaszországba az iserniai projekttalálkozóra. A kiránduláson 4 tanár és 4 diák vett részt.

2015. március 21-én virradó éjszaka indultunk a Liszt Ferenc repülőtérre, s miután leszálltunk Rómában, a szálloda felé vettük az irányt, ahol elfoglaltuk szobáinkat. Még ezen a napon alkalmunk nyílt megtekinteni a Vatikánt, ahol olyan neves művészek alkotásait csodálhattuk meg, mint Michelangelo, Raffaello, vagy Fra Angelico. A napot egy igazi finom olasz pizzával zártuk.
Másnap - igaz az időjárás ugyan nem volt kegyes hozzánk - a szakadó eső ellenére meglátogattuk a Colosseum monumentális építményét. Kora délután a német partnerekkel vonattal utaztunk el Iserniába, ahol vártak minket a vendégszerető családok. Számtalan különleges olasz ételt kóstolhattunk meg. Hétfőn és szerdán beülhettünk az iskolapadba az olasz diákok közé (mellé), és délutánonként egy közös színházi darab bemutatására készültünk, ami végül nagyon jól sikerült. Feladat volt továbbá a logókészítés, amely végül igen kreatív lett.
Ezen a napon a többi ország diákjaival együtt városnéző túrára indultunk, láthattuk a Fraterna-kutat, a San Francesco-templomot, a San Pietro-katedrálist, amelyről feladatlapot is töltöttünk ki.
A családok is szerveztek számunkra programokat szinte minden napra. Éttermekbe, pizzériákba vittek minket esténként, ahol megízlelhettük az olasz konyha különlegességeit, vagy például az eredeti olasz „pastat” (tésztát).
A találkozó alatt lehetőségünk volt eljutni NápolybaPompei lerombolt városába, Monte Cassino kolostorába illetve Gaetaba a tengerpartra. Az utolsó nap egy valódi olasz szülinapi buliba voltunk meghívva egy pompás helyre, majd egy helyi szórakozóhelyen tölthettük az estét. Táncoltunk, buliztunk, ettünk, ittunk, de sajnos véget ért. Könnyes búcsút vettünk az itt élő új barátainktól, illetve a többi diáktól, akik a projektben részt vettek.
Hajnalban értünk vissza a szálláshelyünkre, szinte semmit nem aludtunk, de ezt egyáltalán nem bántuk, mivel pakolnunk kellett és már kora reggel indultunk haza.
Úgy érezzük, hogy a projekt megvalósításával növelhettük iskolánk hírnevét, fejleszthettük nyelvtudásunkat, új, életre szóló barátságokat köthettünk. Örülünk, hogy részesei lehettünk ennek a csodás élménynek!