Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Diákok beszámolója a hollandiai diákcseréről - Cozma Adrián Rajmund

Vasárnap este, amikor megérkeztünk Grave-ba Merlet College-ba ahol a befogadó diákok izgatottan vártak bennünket. Rövid üdvözlés után mind a négyen a „saját” befogadó diákunkkal otthonukba mentünk. Én Gijs Castelijns-hez költöztem. Otthonukban, szülei, bátyja és kutyájuk Busi köszöntöttek. Röviden bemutatta a házukat és megkaptam a szobáját, amíg ott tartózkodtam.

Hétfőn, reggeli után Gijssel 8:30-ra kerékpárral mentünk iskolába. Az első feladat, egy rövid kis ismerkedést tartottunk az ott lévő diákokkal. Az iskola előtt felhúztuk a nemzeti zászlóinkat. Utána csoportokra lettünk bontva, majd elindultunk várost nézni ahol egy térkép segítségével „állomásokra” kellett eljutnunk. Az itt elmondott érdekességek alapján kérdőívet kellett kitöltenünk. Ezek után a napot egy étterembe zártuk le egy közös palacsintázással.

Kedden csoportbontásban két tanórán vehettünk részt, egy biológián ahol mikroszkópot tanultunk meg használni, és egy kémián ahol fogkrémet készítettünk.

1. Mikroszkóp alatt a levél.                                                2. Elkészült a fogkrém.

Majd a szomszéd városba, Nijmegenbe utaztunk, jégkorcsolyázni. Számomra nagy élmény volt, mert ekkor próbálhattam ki először. Este a vacsorát egy büfés stand biztosította, ami nagyon finom volt. Az estét egy kis zenés mulatsággal zártuk le.
Szerdai nap elutaztunk Maastrichtba, ahol meg tekintettünk egy hagyományos pékséget. Ez után szabadfoglalkozás következett, így lehetőségünk nyílt egy kis ajándékvásárlásra. Egy szálloda éttermében vacsoráztunk meg, majd haza utaztunk.

Csütörtökön Nijmegenben egy hajón előadást tekinthettünk meg ahol bemutatták nekünk jövőbeli terveiket. Bemutató után elmentünk egy étterembe vacsorázni. Este az egyik ottani diák meghívott minket magához egy utolsó közös mulatságra.

Pénteken reggel elbúcsúztam Gijs családjától és meg köszöntem, hogy náluk tartózkodhattam és segítő kézségüket. Elutaztunk Amsterdamba, ahol részt vettünk egy csodás hajóúton és megtekinthettük a várost.
A programok véget értek és mindenki elbúcsúzott egymástól. Gijs és én is elbúcsúztunk egymástól.

Az ott tartózkodásom élmény dús volt, és rengeteg emlékkel és tudással gazdagodtam.