Pontos idő, Névnap

3. találkozó Lengyelország-i Kirándulás

Élménybeszámoló
Készítette: Hudák Dóra 11.b

A Comenius Iskolai Együttműködések „Schüler als Wirtschaftsexperte” című pályázatban való részvételre egy kutatómunkával lehetett bejutni, amelynek címe: A Pénz fejlődése, a Pénz útja volt. Ehhez az információhoz úgy jutottunk, hogy megbeszélésen voltunk az iskolában, mely rögtön felkeltette a figyelmemet.

Eldöntöttem magamban, hogy ha meg tudom csinálni, akkor igenis, végigviszem, hogy részt vegyek ezen a kiránduláson. Az első találkozásunk április elején volt, ahol 5 napot töltöttek itt el velünk a Lengyel és a Szlovák diákok.

Jól összebarátkoztunk velük, ezért nagyon vártuk az újabb találkozót, amire májusban került sor. 6 diák és 3 pedagógus vett részt az úton. A hosszú utazás teljesen kifárasztott bennünket, nagyon elfáradtunk, de vártuk a megérkezés boldog pillanatát. Nagyon kedvesen fogadtak minket, hiszen mindenki egy családokhoz ment látogatóba. Én egyedül érkeztem hozzájuk először nagyon féltem, de egyre jobban éreztem magam. Grilleztünk, beszélgettünk, és megmutatták háziállataikat, majd elvittek egy ismerősükhöz kisebb koncertre, ami számomra teljesen új volt és nagyon lekötötte a figyelmemet. Még sohasem volt ilyen élményben részem, így a fogadtatás nagyon emlékezetes marad.

Faházakban laktunk, ami nagyon jó volt, legfőképpen az tetszett benne hogy együtt maradhatott a társaság.

Második nap megreggeliztünk és elmentünk a Tarnowskie Góry ezüstbányába. A bányában kiegyenesedni nem tudtunk, mert alacsony volt a mennyezet ezért kaptunk védő sisakot. Az idegenvezető végigvezetett a bányán és közben elmondta a történetét és a munkások életét. A bányában csónakáztunk is, ami szintén egy különleges élmény volt számunkra. A következő utunk a Fekete Pisztráng vágatba vezetett. Ott pár km-t csónakáztunk. Innen a vízi vidámparkba vezetett, de itt rövid időnk volt a fürdésre, ami sajnos nagyon hamar elrepült. Harmadik nap egy óvodás csoportot látogattunk, meg akik előadást tartottak nekünk, énekeltek majd beálltunk hozzájuk vonatozni, nagyon aranyosak voltak. A partneriskolába mentünk, ahol ismét meglepetés fogadott minket sok produkcióval és ajándékokkal. Az iskola diákjai tehetségesek, hiszen egy remek bemutatkozó és köszöntő előadást láthattunk.

A napot a gazdasági szótár elkészítésével töltöttük. Mindenki saját nyelvére fordította a szavakat. Egy kicsit nehézkésen ment, hiszen nem minden szót ismertünk, és volt, amivel eddigi munkánk során még nem találkoztunk.

Délután Ratiborba mentünk, ahol megnéztünk egy kastélyt. Ott felvilágosítást kaptunk, hogy miről nevezetes az az épület, kiállításokat tekinthettünk meg. Mindezek után elmentünk a belvárosba és ott volt egy kis szabadidőnk: megkóstoltuk fagyit, pizzáztunk és vásároltunk. Negyedik nap kirándulni és hegyet mászni indultunk Ustronba. Szerintem ez volt a legjobb program. A természetet is jobban megcsodálhattuk és még az izomzatunkra is gondolhattunk. Libegővel már utaztam, de Lengyelországban még nem. Fantasztikus élmény volt. A jó kis túra után elmentünk a Polgármesterhez látogatóba. Elmondta, hogy 11 településnek ő a Polgármestere és még hozzátette, hogy minden erejével azon dolgozik, hogy megfelelően tudja fejleszteni a falvakat, és a nemzetközi kapcsolataikat. A vendéglátóink discot szerveztek számunkra, ami nagyon jó bulira sikeredett. Együtt táncoltunk énekeltünk.

Az ötödik napon a reggeli elfogyasztása után még leültünk a szótárhoz, befejezni a munkát, majd elbúcsúztunk és elindultunk haza.

Csodálatosan éreztem magam ebben az 5 napban, de már nagyon vágytam haza a családomhoz. Továbbra is fogok törekedni arra, hogy ismét részt vehessek egy ilyen pályázatban. Ezzel is fejleszteni tudom a nyelvtudásomat, a gazdasági ismereteimet, új barátokra tehetek szert és új országokat ismerhetek meg.