Pontos idő, Névnap

Europe, Budapest
2024. március 29. péntek
Auguszta
A Nap kel 05:31-kor,
nyugszik 18:19-kor.

Holnap
Zalán
napja lesz.

Legutóbbi képek






 




 

Beszámoló az „SaWe” „Schüler als Wirtschaftsexperte”(2013-2015) Comenius Iskolai Együttműködések pályázat első évéről

Az együttműködés a 2013/14-es tanévben indult, s 2013 októberében került sor az első projekttalálkozóra itt Magyarországon. Ennek során ütemesen kidolgoztuk a projekt megvalósításának menetét.

Nézzük, milyen eredményeket értünk el eddig, mit valósítottunk meg.
Pályázati felhívás keretében „logó” készítési versenyt hirdettünk. A logót úgy képzeltük el, hogy egyértelműen érzékelhető legyen rajta az, hogy mely országok vesznek részt, és mi a témája a projektnek. Több elképzelés született, a minőségi munkák között a legismertebb közösségi portálon szavazást indítottunk, és a legtöbb szavazatot kapott logó lett a projekt közös logója.

2014 februárjában Infó-napot tartottunk, melyre rengeteg érdeklődő érkezett. Itt bemutattuk a projektet, a céljait, valamint „ A pénz fejlődése” címmel pályázatot hirdettünk a tanulóknak a projektben való részvételre. Itt a célunk az volt, hogy igényes 4-5 oldalas pályaműveket készítsenek a diákok. A beérkezett pályaműveket értékeltük, és alapjában véve elmondható, hogy azok a tanulók, akik foglalkoztak a témával igyekeztek több oldalról megközelíteni a témát, színes ábrákkal, képekkel, grafikonokkal színesíteni a pályaművet. Kicsit sajnálatos, hogy forrásként csak az internetes portálokhoz ragaszkodtak, ami a mai fiatalságra egyértelműen jellemző, és saját tapasztalataikat nem építették be munkájukba.

A diákság körében felmérést készítettünk SMART szavazógépes rendszer segítségével. A kérdőív arra kereste a választ, hogy mennyire vannak tisztában a diákok a pénzügyi, gazdasági szektor alapfogalmaival, a pénzügyi, banki szektor működésével. Az eredmények sajnos rosszabbak az elvártnál, hiszen az eredmények 50% alatti teljesítményt mutatnak. Így egyértelmű, hogy igen is foglalkozni kell ezzel a témával, s a gazdasági kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat kell hogy legyen az oktatásban!

A résztvevő diákokkal elkezdtük a háztartások pénzügyi helyzetének elemzését. Feljegyeztük, hogy milyen bevételi, valamint kiadási tételek szerepelhetnek a házi büdzsében. Célunk az lesz, hogy felvázoljunk egy olyan racionális családi gazdálkodási modellt, amely több éven át fenntartható, valamint ki szeretnénk emelni, hogy a családok milyen preferencia-sorrendet állítanak fel a pénzügyi gazdálkodás során.

Felvettük a kapcsolatot a helyi pénzintézet vezetőjével, ahová 2014 áprilisában szakmai kirándulást tervezünk a projekt résztvevőivel. A találkozó célja a pénzügyi szektor ezen ágazatának, és az itt folyó munkának a megismerése.

Két magyarországi partnertalálkozót szerveztünk, valamint ellátogattunk Lengyelországba. Minden partner bemutatta, hogy az eltelt egy év alatt mit értek el, és ezt kiállítás formájában meg is lehet tekinteni a Naményi úti iskolarészben.

Közösen elkészítettünk egy többnyelvű gazdasági szótárt, Német- magyar- szlovák-lengyel nyelven.

A szakmai munkák továbbfolytatódik még. A következő tanévben, Szlovákiában kétszer, és Lengyelországban még egyszer folytatjuk a pályázat lebonyolítását.

A második évben az eddig szerzett ismeretekből egy interaktív társasjátékot készítünk közösen.


Bízunk benne, hogy sikeres együttműködést valósítunk meg!