Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Az első partnertalálkozó Baktalórántházán

Hatalmas várakozással és készülődéssel fogadtuk október 18-án este a Lengyel és Szlovák partneriskola diákjait és kísérő tanárait a Comenius iskolai együttműködések című pályázat „SCHÜLER ALS WIRTSCHAFTSEXPERTE” vagyis „Diákok mint gazdasági kutatók” nyertes pályázatának nyitó találkozóján.

A szállás elfoglalása és a vacsora elfogyasztása után ismerkedős játékokkal igyekeztünk a kezdeti izgalmakat csökkenteni, majd késő esti beszélgetéssel zártuk a napot.

A 2. nap október 19 - én a megnyitó után bemutatkoztak az iskolák Power Point prezentációk formájában, majd Magyarországot és a magyar iskolarendszert mutattuk be. Tízórai után bejártuk a gimnáziumi iskolarészt. Az ebéd után kirándultunk Nyírbátorba, ahol kikapcsolódásként a Sárkányfürdőbe mentünk. A vacsora után karaoke partit tartottunk, ahol mindenki nagyon jól érezte magát.

A 3. nap október 20. vasárnap. A reggeli után a diákok sportoltak, míg a projektben részt vevő pedagógusok átbeszélték a projekt két évének teendőit és feladatainak felosztását. Sajnos a munkákat és a találkozókat újra kellett tervezni, mivel a 8 pályázó intézményből csak mi nyertünk. Minden partner beleegyezett, hogy 2-2 találkozót szervezünk, és a következő is Magyarországon lesz. Egyeztettük a versenyfelhívás kritériumait, az információs nap programját, valamint a projektlogó készítő verseny részleteit is.

Ebéd után Nyíregyháza-Sóstó nevezetességeit látogattuk meg. Az állatkert és a tó nagyon tetszett mindenkinek.

Estére mindenki kellemes elfáradt, így a közös filmezés pihentető volt.

A 4. október 21. hétfőn a tanulók egy német nyelvi órán vehettek részt, míg a tanárok ismét megbeszélést tartottak, és a felmerülő kérdéseket beszélték át. Majd a másik iskolarészt jártuk be.

Mindezek után Major Tamás interaktív főzőbemutatót tartott az iskola tankonyháján, ahol Gundel palacsintát készíthettek a diákok. Nagyon ízlett a saját készítésű remekmű.

Délutáni programként ismét Nyírbátor belvárosába látogattunk el, ahol a sétálóutcában található történelmi kiállítást és a Báthory Múzeumot tekintettük meg.

Az utolsó nap október 22. kedden a reggeli után búcsút vettünk a vendégeinktől, és nagyon várjuk a következő találkozót.

A diákok nagyon jól érezték magukat és sikerült barátságokat is kötniük.

A találkozón részt vevő iskolák, diákok és tanárok.

Szlovákia: Stredna odborná skola, Spisská Nová Ves

MICHAŁ BAŃCZYK,
KEWIN KACZOR,
PATRYK WIECZOREK

Magyarország: Vay Ádám Gimnázium, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium Baktalórántháza, Naményi út 7 4561