Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Diákok beszámolója a hollandiai diákcseréről - Kristófi Dániel

Bevezetőként kezdeném a vasárnapi indulással amikor ugyanis Budapest felé vettük az irányt a Ferihegyi repülőtérre. 14:50-kor szállt fel a repülőgépünk és Hollandiának vettük az irányt. 16:00 óra magasságában érkeztünk meg az Eindhoveni repülőtérre, onnan vonatra ültünk és Nejmegenbe tartottunk.

Mikor a vonatállomáson leszálltunk akkor már tanárok fogadtak minket és Nejmegenből elvittek minket az iskolába Graveba. Mikor megérkeztünk az iskolába már ott vártak minket a szülök, kisebb beszélgetés megismerkedés után elindultunk a családhoz. Nagyon szívélyes fogadtatás várt rám, rendesek és család centrikusak voltak velem étellel, itallal kínáltak és beszélgettek velem kérdezgettek a családomról és hogy hol élek. Egy kis magyar ajándékot adtam át nekik, aminek nagyon örültek. A fiatalember Cas az első perctől kezdve nagyon rendes volt velem, ugyanis mi már az utazás előtt tartottuk a kapcsolatot a közösségi hálón.

Hétfőn 8:15-kor iskolába indultunk és a többiek már az iskola aulájában vártak minket. Ott az igazgatónő köszöntött bennünket. Egy jó kívánság lapot kaptunk, amit később az iskola udvarán lufival felengedtünk. Aztán csoportokra voltunk bontva feladatok vártak ránk, Grave város helyeit tekinthettük meg és a különböző állomáshelyeken egy holland diák állt az adott hely nevezetességeit felolvasva. Majd a grave-i polgármester hivatalba mentünk, ahol a polgármester köszöntött minket és mondta el jó kívánságait. Este étteremben vacsoráztunk, utána Cassal és két jóbaráttal útnak indultunk haza. Mikor hazaértünk a szülők már vártak és kérdezték, hogy hogyan telt a napom és hogy jól érzem-e magam, aztán lefeküdtünk és kipihentük a nap fáradalmait. Kedden reggel beérkeztünk az iskolába és az Erasmus pályázat feladataival dolgoztunk. Délben néptáncot adtam elő a diákoknak tanároknak és bevallom, nagy örömömre szolgált, hogy idegen nemzetiségű emberek előtt léphettem fel rendkívüli élményben volt részem, vastaps köszöntötte a produkciómat. Ebéd utána Nijmegenbe mentünk jégkorcsolyázni, ahol rendkívül jól szórakozott a társaság. Utána a suliba indultunk, ahol egy kisebb partit rendeztek nekünk különböző játékok voltak és sok tánc, móka, kacagás. Elköszöntünk egymástól és hazamentünk.

Szerdán reggel Maastrichtba indultunk ahol egy régi malomházba érkeztünk az ottaniak reggelivel fogadtak minket és egy úri ember elmondta a malom tudnivalóit. Aztán szabad foglalkozás következett vásárolni mentünk körül néztünk a városban. Este egy Maastrichti étteremben vacsoráztunk meg aztán indultunk vissza az iskolához. Hazaértünk a családhoz és beszélgettünk Hollandia sajátosságairól és hogy hogyan élnek ott az emberek. Csütörtökön ismét az Erasmus pályázatán dolgoztunk aztán egy nijmegeni múzeumba mentünk, ahol feladatok vártak ránk kérdések voltak feltéve a múzeumban lévő tárgyakról. Este egy kis meglepetésben volt részünk ugyanis egy búcsú buli várt ránk egy lány, Britt házában. Sokat táncoltunk összekovácsolódott a társaság és együtt ünnepeltük meg a hetet 23.30-kor a szülők értünk jöttek és hazaindultunk. Péntek reggel az utolsó nap elérkezettével elköszöntem a családtól, akik egy váratlan, de mégis meghitt ajándékkal leptek meg.

Elköszöntek tőlem jó utat kívántak és én is megköszöntem nekik ezt a csodálatos felejthetetlen élményekben gazdag 5 napot és az örömteli fogadtatást. Amsterdamba Hollandia fővárosába érkeztünk, ami után sétahajókázásra került sor. Utána egy amsterdami múzeumba mentünk, ahol sok látvánnyal lettünk gazdagabbak. E gyönyörű nap végével következett az elbúcsúzás ideje: mindenki elköszönt a tanároktól, diáktól. Majd vonattal Eindhovenbe indultunk, ahol egy szállodában szálltunk meg. Szombat reggel kiértünk a repülőtérre leraktuk a bőröndöket, csomagokat és 8:50-kor Magyarország felé vettük az irányt. 11.00-kor hazaérkeztünk Budapestre.

Nagyszerű élményékkel lettem gazdagabb a Hollandiai út során, megtapasztalhattam az ottani emberek diákok életét és mindennapjait. Köszönöm tanáraimnak a lehetőséget!