Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Kolis „Határtalanul”

A „Határtalanul”pályázati program segítségével lehetősége nyílt 25 fő kollégiumi diáknak, hogy eljuthasson Kárpátaljára. Az utazásra 2017. október 16-án került sor. Hétfőn reggel 8 órakor indultunk el, gyönyörű őszi napsütésben.

A határátkelés kicsit nehézkesen ment, de 12 óra körül megérkeztünk Jánosiba. A Helikon Hotelben elfoglaltuk kényelmes szobáinkat, majd ebéd után ellátogattunk partnerintézményünkbe, a Mezőgazdasági Líceumba, ahol az iskola igazgatónője bemutatta nekünk az iskolát és tájékoztatást adott az ukrán oktatási rendszerről. Ezután megtekintettük a település nevezetességeit, az intézményről és településről fotókat készítettünk. Közös projektünk címe „Művészetek határok nélkül”, ennek megfelelően másnap délelőtt a külhoni tanulókkal közösen, a fotókat felhasználva, elkezdtük készíteni a rajzokat. Délután ellátogattunk a Munkácsi várba, majd a Szolyvai emlékparkot és a Vereckei-hágót kerestük fel. Az egyes helyszíneken a tanulótársaim kiselőadásai alapján, megtudhattuk, mit is kell ismernünk az érintett helyekről ezek történelmi vonatkozásairól. Kellemesen elfáradtunk és a finom vacsora után igénybe vehettük a hotel szauna, illetve só szoba részlegét, ahol kipihenhettük fáradalmainkat, továbbá lehetőségünk adódott billiárdozni is. Szerdán egész napos alkotó munka vette kezdetét, folytattuk a megkezdett rajzokat, továbbá az előző nap élményeit is megörökíthettük a rajzokban. Nagyon élveztük a líceumban tanuló diákokkal a közös munkát, lehetőségünk volt arra, hogy közelebbről megismerhessük egymást. Csütörtökön egész napos közös kiránduláson vettünk részt, ahová a Jánosiban tanuló gyerekek és nevelőik is velünk tartottak. A hegyvonulatok erdői, melyek csodálatos őszi színekben pompáztak, végig kísértek utunkon. Megálltunk Európa közepén is, amely festői helyen található a Fekete-Tisza völgyében. Gyönyörű helyeken jártunk: Técső, Rahó, Kőrösmező, láthattuk a Fekete - és a Szőke - Tisza találkozását is. A Trufanec-vízesés szemet gyönyörködtető látvány volt. Feledhetetlen napot töltöttünk barátainkkal és feledhetetlen látványban volt részünk. Elérkezett közös projektünk utolsó napja, amikor a közösen alkotott munkákból kiválogattuk a legjobbakat és a „Határtalanul” logó alatt kiállítást készítettünk. Nagyon jó érzés volt látni, hogy a rajzokon köszönnek vissza azok a helyek, melyeket a hét folyamán meglátogattunk. Sikeres munkák születtek és nagyon sok közös élmény elevenedett meg a programokon készült fotókon is. Búcsúzás után, aztán elindultunk hazafelé. Nagyon tartalmas hét volt mögöttünk. Azt hiszem diáktársaim nevében is köszönetet mondhatok a szervező tanároknak, akik eljuttattak bennünket oda, ahová magunktól talán soha nem utazhattunk volna el. Érdeklődve és izgatottan várjuk a folytatást, a magyarországi találkozást, melyre 2018. március elején kerül sor.